Liten sjukling

publicerat i Barnen, Katterna;
Natten mot måndagen vaknade lillan med feber. Senare på dagen började hon klaga på örvärk och halsont, stackars liten. Först sov hon middag innan lunch...
Bakade lite efter lunch...

Sov middag en sväng till på eftermiddagen... vi hann också med att baka en äppelpaj och rata allt i matväg, inklusive glass med chokladsås och muffins.

Natten mot tisdagen var precis lika, het som en kamin och vaknade med 38,5. Önskade först flätor och sen Pippi på de sju haven, paraplyet är mest en kul grej att hålla på med.

Igår blev det bara en middagssömn men istället drog hon till med två timmar, stackars liten kamin.

Katten sympatisover lite.

Undrar säkert varför jag är så närgången.

Idag, onsdag, kör vi en morgonfeber igen och inväntar mormodern som får vabba lite åt mig. Själv väntar jag på samtal från hälsocentralen... det tar FYRA timmar att få en rådgivningstid per telefon. Jämfört med min och äldstas HC som det sällan tar mer än 10 minuter för. Så sjukt dåligt, jag åkte hellre en längre väg för högre kvalité på vård... och då har jag inte ens varit där än.

Håller tummarna för att hon blir bättre snart.

Kommentera inlägget här :