Hem och helg och veckan

publicerat i Allmänt, Baka & Laga mat, Barnen;
I fredagskväll åkte vi hem från Lidköping, det var väldigt varmt och därför startade vi inte förrän vid 18-tiden. 18-åringen skötte markservicen i baksätet och jag knarkade kaffe, lakrits och salta nötter. Strax efter midnatt parkerade jag bilen utanför huset.

I lördags blev det bad i Florsjön och numera är alla badvatten så varma att jag kan ligga i ganska långa stunder innan jag börjar frysa.


Söndagens badutflykt gick till Ljusne, skönt att bada i pool och slippa sanden ibland. Jag skulle inte vilja välja bort något utan det är variationen som är härlig.


På söndag kväll tänkte vi springa långt men det blev 11 km terräng i härlig sommarvärme, sen bjöd måndagen på vila från träning och lite trädgårdsarbete. Jag vattnar bara det som är nyplanterat för året, resten får uppleva "survival of the fittest", orka lägga ännu mer tid på trädgården. Gräsmattan växer väldigt ojämnt i den här värmen så den behöver toppas av, tyvärr råkade jag slakta några sniglar och köra över kattens nyfångade middag (näbbmus).


Sen kan man tycka att eftersom jag hackar tänder och fryser nästan hela vintern så borde jag njuta alldeles förskräckligt av värmen... och visst gör jag det. Men mina fötter och ben protesterar alldeles väldigt mycket. När jag lämnade jobbet i tisdags så fick jag knappt på mig mina skor och under kvällens (otroligt korta och svettiga) löptur lyckades jag få en rejäl blodblåsa inuti/bakom hälen, jag som inte får skav liksom. Kolla in Hobbitfötterna.


Men gårdagens simning gick bättre, det blåste en del så vi fick träna i vågor, jobbigt men skönt att känna sig trött i armar och axlar. Eftersom jag åt gröt till middag på jobbet så provade vi att steka kesoplättar till kvällsfika. Det var jättegott, påminner om en blandning av plättar och aningen omelett.



Recept finns HÄR.
Idag blir det backintervaller, min favorit.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Oj, de var ena rediga Hobbitfötter det där :)
Hoppas det gett med sig!
Och vad härligt att få lite uppdatering. Gillar dig och din blogg!

Svar: Åh... och jag gillar dig!Fötterna är lite bättre men värmen, det går en del resorb ;)
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :