Intervaller och mellis

publicerat i Baka & Laga mat, Träna;
Måndagsträningarna fortsätter, den här veckan var det 2-minuters och som avslutning körde vi 4 st 30-sekunders backintervaller.
Långa intervaller ( 4 minuter eller tusingar) tycker jag är jättejobbigt och tappar gärna gnistan redan i början, men dom två sista brukar gå bättre.. då har jag fått tillbaka hoppet igen. Det är inte jättejobbigt fysiskt utan mer för huvudet... måste sluta tänka så.
Bild från Pulstränings FB.
Ganska brant backe, perfekt för korta sprintar uppför.
 
Just nu är den stora mellanmålsfavoriten fruktsallad med kvarg (och nötter eller müsli) och kanel/kardemumma. Vansinnigt gott! Igår provade vi att ha i granatäpple, det gjorde varken till eller från om man bortser från det estetiska.
 
I morse provade jag en annan sak.

Jag äter alltid två kokta ägg till frukost på jobbet men igår blev jag svårt sugen på gröt.
Så när vi handlade efter badet (simmade 45 min) hittade vi AXA portionsförpackningar med Blåbärsgröt, dom ska inte ens koka utan hett vatten blandas med grynen, rörs om och får stå en stund. Klart!
 
Jättegod - jättepraktisk.
 
Men, det är tillsatt socker och en portion kostar nästan lika mycket som en hel förpackning med gryn. Så jag kommer absolut ha en liggandes på jobbet, men håller mig till mina favvogryn till bakad gröt på helgerna.
 
 

Nu blir det kaffe :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :