Skor?

publicerat i Träna, Tävling;
Nu när sommarens planer börjar forma sig (i februari, helt galet) så maler utrustningsfrågan runt i huvudet och eftersom jag har en riktigt tight budget (ni vet, ensamstående med gammal bil och hus som ska underhållas, tonårsdotter och småbarn) så måste jag planera inköp nu.
Jag plågar ganska många i min omgivning med frågor och funderingar, bara för att få allt att falla på plats i tid och för att samla in så mycket kunskap som möjligt utan dyrköpta misstag.
 
Ryggsäck vet jag redan vilken jag vill ha, det bestämde jag mig för direkt när jag provade den. Ultraspire Omega satt som en smäck!  Så den biten kan jag släppa, fast det är klart... om man kunde köpa två så skulle jag direkt välja en Ultraspire Spry också. Och en... ja, ni fattar.
 
 

Men, det var skor jag funderade på just nu.
 
Mina favoriter just nu är Inov-8 Roclite 268, dom sitter fantastiskt skönt på foten och verkar tåla en del. Jag har sprungit i mina hela vintern och dom fungerar utmärkt på packad snö, modd, lera och ytor med fäste. På is blir det jäkligt halt!
 
 
Min fundering just nu är om Inov-8 Oroc 280 (metalldubbade alltså) skulle vara ett bra komplement?
 
Jag behöver ett par skor som fungerar  för swimrun och det vore ju toppen om Oroc gjorde det eftersom jag även kan använda dom som vinterskor.
 
Jag har studerat en "antal" klipp på youtube och ser att Inov-8 är väl representerat inom swimrun men jag ser inte vilka modeller. Jag tror inte jag är redo för en drop lägre än 3 mm.
 
Men..
 
Vilket par släpper  ifrån sig mest vatten, är dom likvärdiga?
Fungerar mina Roclite tillräckligt bra till swimrun så kanske jag ska satsa på ett par nya asfaltsskor (fast jag egentligen vill springa i skogen)?
Eller ska jag köpa ett par lättare trailskor, jag är förtjust i Trailroc 236 men vågar inte prova dom eftersom jag inte kommer kunna ta av dom sen.
 
 
Jag blir inte klok, istället för svar så blir det bara fler frågor.... och då har jag inte ens börjat skrapa på ytan i valet av våtdräkt.  Hjälp?
 
 
 
För att inte ens nämna valet av lagnamn...
Team 40,5
Team Utansponsor
Team Gladareänfort
Ha ha ha ha!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :