En fredag med njutning

publicerat i Arbetet, Träna;
I fredags var det dags för julbord med kollegorna.

Axmarbrygga, en gammal favorit som passar min smak. Massor av god fisk och mumsig dessert, sen körde jag en julmustpremiär också. Saffranspannacottan och laxmoussen var bäst.

Att äta julbord vid lunchtid var nytt och kändes som ett bra förslag, alla kunde följa med och direkt efter gjorde vi helg. Det var första gången jag såg Axmar i dagsljus.

Tur att dom förtydligade, hade aldrig kunnat gissa mig till att det var ett fruktfat.


Jag åkte till simhallen efter maten, tänkte att det där med att vila en timme är en myt och att simningen jag planerat var lågintensiv, hade dessutom noll krav och ingen annan att ta hänsyn till.

Det var verkligen ingen trängsel.

Jag fick ihop 2000 meter på 48 minuter och det kändes hur bra som helst (fulltankad med gotta), skönt att köra på och inte stanna så många gånger. Hoppade till och med över bastun och åkte direkt hem.  Ganska nöjd.
 
Väl hemma gjorde jag ett städryck och bytte kläder eftersom jag bestämt mig för att gå på bio. Tonåringen hade bjudit hem vänner så det passade utmärkt att jag roade mig själv några timmar.  Och det gjorde inget att jag gick själv, förstår inte varför andra väljer att stanna hemma om dom inte har sällskap. Man pratar ju ändå inget och är det hålla handen man är ute efter så finns det väl bättre tillfällen.. kan jag tycka. Sen var salongen fullsatt, det fanns enstaka platser utspridda och jag hade tur att få en bra på rad 4.

Filmen var toppen, det blev Hobbit: Femhäraslaget i 3D

Väl hemma så tog jag med mig datorn till sovrummet och gosade ner mig med slutet på en film, blev extremt trött och somnade till tonårsfnitter... så jäkla nöjd. Jag gillar liv och rörelse, men inte alltid att stå i centrum av det.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mallan:

Ååå du är så himla bra!
Vi har lika värderingar i många saker märker jag, som t.ex. det här med att gå på bio.
Jag har också gått på bio själv. Vill jag gå på bio så går jag på bio vare sig jag har någon att gå med eller ej.
Har sagt det förr och säger det igen - jag verkligen gillar alla dina inlägg!
Och shiiit, 2000 m på 48 min :O
Brukar skrapa ihop 1000 på 35 min, men då är det halvtaskigt bröstsim. Kanske ett mål att lära sig simma bättre 2015?! :)

Svar: Jaaa, kom och simma! Jag tycker det är roligt att umgås med dig :)"Vad sorgligt!" fick jag till svar en gång när jag gick själv på bio, det enda sorgliga där var attityden tyckte jag.
Det är kul att gå tillbaka till gamla inlägg och minnas hur jag kände eller tyckte när jag skrev det, då märks det att något händer.
KRAAAAM
Lise-Lott

Kommentera inlägget här :