Finväder

publicerat i Huset, Träna;
Det var ingen trängsel att tala om, i simhallen en fredagkväll kl 18:30. Skönt att få sträcka ut och bli varm!
Igår var det inte lika tomt men helt okej med utrymme, jag simmade 50 minuter och bastade lite snabbt. Sen blev det Systembolaget och direkt hem till föräldrarna för att låna både pappa och bil. På med släpvagn och ner till Gävle för att hämta ett ekskåp. Jag har letat och väntat och nu ääääntligen!!

Jag tycker inte att jag har nåt att bevisa för särskilt många, men när jag bad mannen med skåpet om bärhjälp så synade han mig från topp till tå och sa "-Det är jättetungt!" jag blev, på minsta uppmätbara tid, supervrång och svarade "-det är lugnt!".
Ett djupt tungt knäböj och några steg senare så bad han om lite vila och inom mig så jublade jag.

Tro inte att du kan SE hur en människa är, varken styrka eller intelligens.
I vilket fall gjorde jag ett riktigt kap, 600:- för skåp och tv-bänk, väl värt att vänta på!


Igår ägnades kvällen åt att slipa, olja och justera gångjärn. Idag har jag plockat in porslinet som legat nerpackat i fem år, jag är så glad!

Efter att ha vilat från löpning en hel vecka så struntade jag i allergin och joggade med tonåringen, det var en strålande kvällsrunda.



Kommentera inlägget här :