Sova länge

publicerat i Barnen, Träna;
Jag passar på att sova lite extra länge några dagar, laddar inför Nyår (som jag inte har planerat än) kanske.. men framförallt inför morgondagens aktivitet med Citygym. Några av "Gladiatorerna" ska möta Söderhamnsprofiler på idrottshallen, det kommer garanterat bli kul! På kvällen blir det middag och mingel.
 
Men OM det inte hade varit bokat och klart så hade jag väldigt, väldigt, väääldigt gärna (övertydlig?) följt med det här gänget ut i skogen på ett långpass. Darn!
 
Men vad är väl en bal på slottet...
 
Shitload med bilder.
 
Juldagsfys med kelig katt vid hemkomst, han kanske också vill fira 1005 km loggade i RunKeeper? Troligen inte, han var nog bara hungrig. Bäst att inte överskatta sin egen betydelse för en katt.
 
Annandagsfrukost, flingblandning från Risenta, ägg och vitaminer, supergott.
Annandagsbio. Premiär för 3-åringen som fick se animerade Emil & Ida. Sista tio minuterna började det krypa lite i benen, annars gick det strålande (för henne alltså, jag satt still hela tiden).
 
Tonåringen (och dess mamma) önskade bakad chokladkräm till efterrätt och så blev det. Hallon och vaniljglass till den, grattis kroppen!
 
Idag hade jag/vi ingen plan och därför var det lättare för latmasken att ta stryptag på fötterna. Till sin hjälp hade han mjuka sockor.
Men tillslut tog jag mitt förnuft till fånga, drog på mig strumpor och skor för ett  backintervallpass i världens gråaste väder.
Skönaste skorna!
Men det gör inget, det är bara att påminna sig om att plusgrader i december är bra för både löpare och husägare. Bit i hop bara!
Tonåringen vispade ihop en hempizza med kycklingfilé och färska champinjoner på, satt jäkligt bra i magen. Mellanmålet ikväll blev kvarg och fruktsallad med rostade mandlar och sesamfrön. Jag tog påtår av den, godare än det låter.
Nu är det snart dags att krypa ner i sängen, lördag i morgon!
 

Kommentera inlägget här :