Lördagsgodis

publicerat i
När jag var liten sa jag
"-När jag bli vuxen ska jag äta sockerkakssmet och vara uppe sent".
Fine, idag är jag vuxen och kan äta smet hela nätterna.
Men gör jag det? Nä.
 
I torsdags tänkte jag handla godis med 16-åringen - kom ut med två påsar minimorötter.
 
För nu när jag faktiskt KAN köpa vilket godis jag vill (nästan i alla fall) så vet jag ändå inte vad jag är sugen på, vad som verkligen är värt det. Jag kan fantisera om Ben & Jerrys Bohemian Raspberry i dagar och när jag står framför frysdisken så väljer jag ändå att INTE köpa. Tanken på glassen är godare än att faktiskt äta den.
 
Men nu skiter vi i det och är lite nostalgiska.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lottiz:

Hehe när man är barn vill man bara bli vuxen så man får göra allt, men sen när man är vuxen då vill man inte bli äldre och inte gör man som man vill för minsta lilla kalori man äter sätter sig som berget och dessutom har man ju lärt sig alla normer dr ute i samhället och man vet bättre ;-)
Passar på att tipsa om en tävling inne hos mig där du kan vinna ett valfritt barnplagg, kanske till egna barn eller någon bekant. http://lottizdays.blogg.se/2012/september/en-till-likadan.html#comment

Kommentera inlägget här :