Säng & Sovrum

publicerat i
Jag behöver köpa en säng, kanske inte just nu (eller, helst inte före jul), men ganska snart.
Sova på magen är jag duktig på och behöver därför en fast madrass, en sån där som nästan säger "boing-boing" när man lägger sig.
Just nu sover jag i en alldeles för mjuk säng och därför vaknar jag ofta med avdomnade fingrar och värkande axlar och ont i nacken, dessutom är den för smal så kall luft tar sig upp under täcket på sidorna. Jag och mitt bäddande är en kapitel för sig.. jag kan på fullt allvar kliva upp mitt i natten och sträcka lakanet... mitt i natten... jag avskyr knöliga sängar.
 
Sängkläderna från La Redoute har en extra våd i fotändan som man viker in under madrassen, så jäkla perfekt för ett vik-freak som mig ;).
 
Här kommer lite sovrumsinspiration från just La Redoute.
 

Det där med sänggavel är svårt, jag ääälskar min "Hemnes" himmelsäng, men den har mellanbarnet lånat och den nya varianten "Edland" finns inte i 140 cm.
 
Hemnes, fast jag målade min vit.
Edland

Jättesnygg, men alldeles för stoooor!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mammaTea:

Svårt det där med säng. hoppas du hittar den rätta.

Kommentera inlägget här :