Inventering

publicerat i Allmänt;
Jag gillar att ha "egen" trädgård, lillan gillar det också, fast lite mer... igår när middagen (choritzo och stuvade makaroner) var uppäten och undanplockad så frågade hon:
"-Mamma, kan jag gå ut och kratta en stund?"
Jag svarade:
"-Va? Varför då.. eller vad menar du...*misstänksam blick*"
"-Kratta under äppelträdet och fixa lite i landet...."
"-Jaa.. gör det du... men du måste inte"

Jag kan inte minnas att jag vid 12-års ålder skulle frivilligt erbjuda mig att kratta eller utföra liknande sysslor.. och hon har ju redan fått sin foderhäst *tänker*, det måste bero på att hon tycker det är roligt... konstig liten tös♥!

I vilket fall gjorde jag henne sällskap och passade på att klippa ner rosorna ganska hårt och rensa undan färdigblommade vårlökar. Satte mig framför datorn senare och tittade på mäklarbilderna från i höstas och upptäcker till min fasa att det finns fleeeera GULA perenner... i Bergvik var det enkelt, där hamnade allt udda på komposten.. inte som skräp utan mer som ett väntrum för växter.

GULA rosor mellan klematisen (som dog i vinter) och Kaprifolen.

Märkliga gula blommor på kortsidan av huset, busken längst till vänster är något okänt.. och GULT..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna Maria:

Men gult är inte fult! Jag tycker faktiskt det ser fint ut mot ditt röda hus. :)

Håll mig uppdaterad om höstanemonerna.

Kommentera inlägget här :